Tik Tik yapin, aklinizda soru kalmasin...

21 Aralık 2009 Pazartesi

Hakiki Ask'a Erenler: Rabiatu'l Adeviye a.s.

Okudugum guzel yazilardan aktarmaya, paylasmaya devam...


Rabia'tul Adeviye anlatan bir filim izlemistim eskiden. Cocuktum ve cok etkilenmistim... Beni buyulemisti. Ask'i ogrenebilmek icin onu ornek almisimdir kendime... Hic bikmadan defalarca okurum hayatini ve munacatlarini...

EN’AM suresi 160.
"Kim (Allah huzuruna) iyilikle gelirse ona getirdiğinin on katı vardır. Kim de kötülükle gelirse o sadece getirdiğinin dengiyle cezalandırılır. Onlar haksızlığa uğratılmazlar. "

Iki, iki ihtiyar onu ziyarete geldi, karinlari acti. Rabia ne getirirse h emen gonul hosluguyla yiyelim, zira helaldir dediler. Rabia'nin iki somunu vardi. Getirdi onlerine koydu.
Tam bu sirada aniden bir dilencinin sesi isitildi. Bunun uzerine Rabia ekmekleri onlarin onunden alip dilenciye verdi.

Derhal elinde sicacik ekmek destelenmis bir cariye cikageldi ve,
"Bunlari sana bizim hanimefendi gonderdi,"dedi.
Rabia bunlari saymis onsekiz oldugunu gorunce hizmetci kiza: "Bunlari geri gotur, ziya sayida hata var,"demis.
Cariye hayir, sayida yanlislik yok demisse de Rabia:"Yanlis saymissin, geri gotur," diye israr edince kiz ekmekleri alip geri goturmus ve olanlari efendisi olan hatuna hikaye etmis.

Hatun da iki ekmek daha ekleyerek cariyeyi tekrar Rabia'ya gondermis. Rabia ekmekleri saymis, yirmi tane oldugunu gorunce alip misafirlerin onune koymus, onlar de bu ekmeklerden yemis ve hayretle sormuslar: "Bundaki sir ve hikmet nedir?" O da anlatmis:
"Buraya geldiginizde ac oldugunuzu anlamis ve iki buyuk dervisin onune iki ekmeyi nasil koyayim,"demistim. Dilenci gelince bu ekmekleri verdim ve, "Ya Ilahi! Bire on karsilik veririm (Enam suresi, 160) buyurmussun. Bunda yakin halinde bulunuyorum. Bire on vererek iade edesin diye simdi senin rizan icin iki somun verdim dedim. Somunlar onsekiz olarak gelince anladim ki, ya bu ekmeklerde tasarruf yapilmistir ya da bunlar bize gonderilmemistir. O yuzden yirmiye tamamlayip getirilsin diye iade ettim."
Kaynak: Evliya Tezkireleri

MEDINEM

4 yorum:

Zehra Fındıklı dedi ki...

Teşekkürler canım çok güzelmiş...:)

gümüşlerin hobi dünyası dedi ki...

çok güzel ve etkileyici.paylaşım için çok sağolun.hayırlı günler

fatma48-hazanyagmuru4 dedi ki...

büyük bir keyif alaral okudum yüreğine sağlık arkadaşım bire iki alanlardan oluruz inşallah sevgiler

arzu dedi ki...

s.a
Rabbim cümlemize böyle bir aşk nasip etsin !
İnşaallah derse yakaran ,
İnşa eder Yaradan !
selam ve dua ile